Etter samtaler i et par år har Kasper Giraffe i samarbeid med MARK+BRANDY i Sandvika, lansert et spennende, nytt norsk klesmerke, Hotel. Selskapet ble stiftet på Folkebadet høsten 2023 og har allerede skapt bølger i moteverdenen.
Navnet Hotel er inspirert av reiseliv, minner og følelser knyttet til hotellkultur. Det er samtidig en hyllest til gamle trunk shows, der selgerne reiste rundt fra hotell til hotell med kofferter fulle av nye spennende varer.
Kasper vokste bokstavelig opp i Sandvika etter å ha bodd i Italia frem til han var syv. Han bor nå i Asker. Han begynte å tegne allerede som barn og har siden han var seks visst at han skulle bli designer. 22-åringen har gjort design og merch for artister som ASAP Rocky, Karpe, Stig Brenner, Undergrunn og Philip Emilio. Han har også samarbeidet med Fred Perry og laget en kolleksjon i samarbeid med Junkyard for Varner gruppen.
Hotel merkevaren er inspirert av drømmen om å reise, utforske nye steder og la følelser, farger og mønstre påvirke designet. Hvert design skal gi en følelse av frihet og eventyr der farger og mønstrene i kolleksjonen er inspirert av de forskjellige stedene og kulturene. Kolleksjonene er preget av en avslappet, men likevel sofistikert stil, og materialene er nøye utvalgt for å sikre høy kvalitet og komfort. Minst to ganger i året lanserer Hotel en ny kolleksjon som forteller historien til en ny destinasjon. Hotels signatur «City-Series» hettegensere er ikke bare klesplagg, de er formidlere av lekne historier fra verdens mest spennende steder. Den første kolleksjonen forteller historier fra Los Angeles.
Hotel henvender seg til unge voksne i alle aldre som ønsker unike og behagelige klær som kan brukes både til hverdag og spesielle anledninger. Merket passer perfekt for de som liker å utfolde seg kreativt gjennom klærne sine, samtidig som de tar ansvar for miljøet. Hotel er ikke et fast fashion brand, men har et sterkt fokus på bærekraft. De bruker produksjonsteknikker som reduserer avfall, samt velger økologiske og resirkulerte materialer. Produksjonen foregår på sertifiserte fabrikker som holder høy etisk standard.
Hotel tenker også innovativt rundt markedsføring. Målet er å skape en sterkere forbindelse mellom kundene og merkevaren gjennom dialog med følgerne sine i sosiale medier og interaktive kampanjer.
Hotel har, med Kaspers kreative tilnærming og unike design kombinert med MARK+BRANDY sin retailerfaring, fått en fantastisk mottakelse. Drømmen er å skape et internasjonalt, premium, livstilsbrand med mange lojale Hotel ambassadører og lobbyister. Merket har allerede fått oppmerksomhet fra influensere og motemagasiner, og med en sterk digital tilstedeværelse har Hotel raskt bygget opp en lojal kundebase.